Chciałbyś wypromować swój biznes? DODAJ SWOJA OFERTĘ ZA DARMO!

ZALOGUJ
Sale marzeń

Jak wybrać idealną salę weselną? – cz. 2 (2014-10-17 09:18:00)

 
    • image019

W pierwszej części artykułu opisaliśmy, jak ważne w wyborze sali na idealne wesele są takie aspekty, jak: lokalizacja i otoczenie, kontakt z właścicielem lub menadżerem obiektu oraz menu weselne. Dziś zaprezentujemy pozostałe, nie mniej ważne elementy, na które przyszli Państwo Młodzi powinni zwrócić baczną uwagę przy wyborze sali na wesele.

Układ sali i liczba miejsc

Może się wydawać, że jest to poboczna kwestia, jednak wbrew pozorom układ i wielkość sali ma bardzo duże znaczenie dla udanej zabawy gości na weselu. Jeśli bowiem wybierzecie salę, w której część bankietowa oddzielona będzie od części do tańca, znacznie trudniej będzie zachęcić gości do zabawy na parkiecie. Nie bez znaczenia jest również wielkość sali, którą z trzeba optymalnie zgrać z liczbą gości weselnych. Niestety, niektóre sale weselne z myślą o większym zarobku, oferują ciasne rozmieszczenie gości lub stołów, co w efekcie bywa wysoce niekomfortowe dla weselników (konieczność przepychania się między krzesłami itp.). Z drugiej strony, jeśli zależy Wam na dobrej atmosferze i zabawie gości, sala weselna nie może być też zbyt duża. Jeśli organizujecie niezbyt liczne wesele w dużej sali, to nawet gdy wszyscy goście wyjdą na parkiet, powstanie wrażenie pustki. W przypadku wesel z mniejszą liczbą gości, warto ustalić z właścicielem obiektu wydzielenie odpowiedniej do wielkości wesela części sali za pomocą np. parawanów, kotar itp.

Parkiet i akustyka

Na żadnym większym weselu nie może zabraknąć muzyki i tańca. Dlatego baza do tych 2 elementów również powinna znaleźć się w kręgu zainteresowania podczas wyboru idealnej sali weselnej. Jeśli chodzi o parkiet, najlepiej, gdy jest on wyłożony drewnem, który jako naturalny materiał sprzyja zarówno utrzymaniu równowagi gości podczas szaleństw tanecznych- w przeciwieństwie do np. posadzki marmurowej – jak i spełnia funkcję akustyczną. Akustykę poprawiają również wysokie sufity, tkaniny i dywany rozmieszczone na sali, duże przestrzenie i inne drewniane elementy wystroju. To, co nie sprzyja dobremu nagłośnieniu to m.in.: niskie i długie wnętrza, filary, duża liczba luster i płytek ceramicznych. Niestety niewiele sali weselnych zapewnia wszystkie rozwiązania sprzyjające dobrej akustyce, jednak są i takie, w których powyższe elementy znajdują się przynajmniej w części i takie warto wziąć pod uwagę.

Oświetlenie i wystrój

Czyli to, co jako pierwsze zobaczą goście po wejściu do sali. Warto zadbać, by ich twarze wyrażały wtedy zachwyt. Oświetlenie sali powinno być dobrane do charakteru poszczególnych jej części. Tam, gdzie goście będą biesiadować, warto zadbać o w miarę jasne oświetlenie (nie za bardzo), zaś nastrój można stworzyć przy pomocy np. świec i całej gamy ozdobnych świeczników. Nad częścią taneczną zbyt jasno raczej być nie powinno. Wystarczy umiarkowane światło, gdyż „podświetlony” będzie również zespół. W tym miejscu dobrze sprawdzają się też efekty świetlne typu np. dekorowanie światłem, światła kolorowe itp. Nie można zapominać także o oświetleniu w innych częściach sali i jej otoczeniu – goście na weselu spędzają czas nie tylko na parkiecie, ale również na tarasie, w ogrodzie, hallu itp.

Wystrój sali może natomiast przybrać taki wygląd, na jaki tylko pozwoli wyobraźnia Młodych i… umowa z obiektem. Jeśli planujecie wprowadzić swój wystrój (np. korzystacie z firmy zewnętrznej) należy uzgodnić z salą zarówno termin dekorowania, jak i nadzoru nad dekoracjami oraz ich sprzątania po weselu. Jeśli ustalicie z salą, że wystrój jest w ramach umowy wynajmu, warto sprawdzić jego elementy, nawet te najdrobniejsze, jak świeczniki, obrusy, kwiaty, kolorystyka itp. Dobrze jest sprawdzić fotografie dekoracji z dotychczas urządzanych przyjęć weselnych – wiele obiektów umieszcza je na swoich stronach internetowych lub w materiałach reklamowych.

Obsługa

Najlepsza obsługa sali jest… niewidoczna dla gości. I nie chodzi tutaj bynajmniej o to, że personel rzadko pojawia się na sali. Niewidoczność w tym przypadku oznacza dyskretne, nieprzeszkadzające podawanie posiłków oraz służenie pomocą gościom. Wybierając salę weselną należy ustalić liczbę kelnerów do obsługi sali, pamiętając, że na 100 gości powinno przypadać ich minimum 5 (im więcej, tym lepiej).Zbyt mała liczba obsługi automatycznie wydłuża wszystkie czynności serwisowe, głównie podawanie posiłków i ich zgranie z zabawą taneczną. Nie powinno dochodzić do sytuacji, że po przerwie na posiłek wodzirej zachęca do ponownej zabawy na parkiecie, podczas gdy połowa gości nie otrzymała jeszcze kolacji. Warto pamiętać, że obsługa nie tylko wydaje posiłki, ale również pomaga w rozwiązaniu przeróżnych „sytuacji awaryjnych” i bieżących potrzeb, zarówno gości, jak i organizatorów.

Do innych rzeczy, na które warto zwrócić uwagę przy wyborze sali na wesele zaliczyć można również układ całego obiektu. Jeśli znajduje się w nim więcej sali weselnych, warto zawczasu sprawdzić, czy w tym samym, co nasz, terminie organizowane jest jeszcze jakieś przyjęcie weselne w tym obiekcie. Warto tutaj pamiętać, że 2 wesela w jednym obiekcie mogą (choć nie muszą) być przyczyną problemów organizacyjnych. Znane są przypadki pomyłek gości w trafieniu na właściwe wesele, czy zbyt mała liczba obsługi, która musi zajmować się dwoma weselami jednocześnie. Jeśli jednak zdarzy się tak, że w tym samym obiekcie i w tym samym dniu organizowane jest też inne wesele, należy zagwarantować sobie w umowie m.in. odpowiednią liczbę dedykowanej obsługi, właściwą organizację podczas przybywanie gości oraz maksymalne izolowanie 2 przyjęć podczas całej zabawy.

Mamy nadzieję, że nasze rady okażą się pomocne przy wyborze idealnej sali na Wasze wesele – a z pewnością nie jest to łatwy wybór. Czy macie już jakieś doświadczenia w tej materii? Zachęcamy, podzielcie się nimi z pozostałymi czytelnikami i z nami – czekamy z niecierpliwością na Wasze komentarze!

 



 
Wystaw opinię