Chciałbyś wypromować swój biznes? DODAJ SWOJA OFERTĘ ZA DARMO!

ZALOGUJ
Sale marzeń

Jak wybrać idealną salę weselną? - cz. 1 (2014-09-22 10:49:00)

 
    • 24937f94b2c49f2e90107f6780022ca2

 

Wybór sali weselnej to jedna z pierwszych i kluczowych decyzji, jaką muszą podjąć świeżo upieczeni narzeczeni. Do stylu tego miejsca i jego lokalizacji dopasowywane są zarówno inne usługi ślubno-weselne, jak i plany gości. Jedno jest pewne – sala na wesele musi być perfekcyjna w każdym calu. Na co więc zwrócić uwagę przy jej wyborze? W pierwszej części naszego poradnika poznacie 3 rady, które z pewnością ułatwią przyszłej Parze Młodej wybór odpowiedniego miejsca na przyjęcie weselne.

  1. Lokalizacja i otoczenie

Najczęściej jest tak, że sale na wesele wybierane są według lokalizacji – w mieście zamieszkania Pary Młodej lub okolicach, najlepiej w pobliżu miejsca, gdzie będzie odbywał się ślub itd. Pierwszym kryterium wyszukiwania jest więc dogodna lokalizacja. Oprócz wywiadu wśród znajomych i objazdu po okolicy wiele ofert lokalnych domów weselnych (np. z opiniami dotychczasowych klientów) Pary Młode znajdą oczywiście w Internecie. Np. formułując zapytanie o typowo lokalnym charakterze, typu: „sale na wesele okolice Warszawy” lub „sale weselne dolnośląskie” w kilka sekund otrzymamy spis interesujących nas miejsc. Oprócz bliskiej lokalizacji sala weselna powinna mieć również odpowiednie otoczenie. Piękny ogród, taras, park, plac zabaw dla dzieci – te elementy będą bardzo pożądane i przyjemne dla gości. Wiadomo przecież, że całego przyjęcia nie spędza się wyłącznie na sali weselnej. Goście lubią wyjść na świeże powietrze, odpocząć chwilę od muzyki i szaleństw na parkiecie – ważne, aby i na dworze były miejsca do siedzenia i swobodnej pogawędki. Odpowiedni teren wokół sali weselnej sprzyja także zorganizowaniu dodatkowych atrakcji dla naszych gości: gier na świeżym powietrzu, puszczania lampionów, sesje zdjęciowe itp.

Warto także zwrócić uwagę i na te praktyczne aspekty lokalizacji naszej sali, np. parking (również na opłatę za niego), miejsca noclegowe (jeśli macie przyjezdnych gości będzie to niezbędne i wygodne), a także na nieco dalsze sąsiedztwo obiektu. Ruchliwa trasa, cmentarz, wysypisko śmieci, dymiąca fabryka – jeśli są one zbyt blisko mogą przeszkadzać, zagrażać bezpieczeństwu i psuć wrażenie nawet najlepiej zaplanowanego wesela.

  1. Umowa i kontakt z menadżerem/właścicielem sali weselnej

Jeśli wybraliśmy już salę na weselę w odpowiadającym nam terminie, następną rzeczą będzie podpisanie umowy i szereg ustaleń z właścicielem lub menadżerem sali. Na co zwrócić uwagę w umowie z salą weselną? Przede wszystkim na jej zawartość – im więcej szczegółów, tym lepiej. Warto poprosić menadżera sali o przekazanie umowy przed spotkaniem, abyście mogli ją na spokojnie w domu przeczytać. W umowie na pewno powinny znaleźć się następujące rzeczy:

  • ustalona opłata za 1 osobę, tzw. cena „za talerzyk” oraz liczba gości, w tym dzieci (często na początku podają się tylko liczbę szacowaną, ostateczne doprecyzowanie następuje w umówionym terminie) – ważne, aby znalazła się w tym miejscu również adnotacja, że cena jest stała

  • liczba i rodzaj posiłków (menu weselne może stanowić np. załącznik do umowy, z określeniem daty jego ostatecznego ustalenia)

  • czy produkty żywnościowe, które zostaną będziecie mogli zabrać do domu i czy sala zapewni np. opakowania jednorazowe

  • jakie czynności i atrakcje są wliczone w cenę (np. przystrojenie sali, ciasta czy nielimitowane zimne i gorące napoje powinny być z reguły w cenie, ale czasami jest za to osobna opłata)

  • jakie rzeczy będą płatne dodatkowo - ich szczegółowe wypisanie

  • termin i czas trwania wesela

  • zapewnienie przez salę bezpieczeństwa gości oraz ich rzeczy osobistych (w szatni, w pokojach)

  • liczba obsługi

  • kwestie związane z trunkami (czy sala weselna pobiera tzw. „opłatę korkową”, czyli koszt wniesienia własnego alkoholu)

  • wpłacenie zaliczki i jej proporcji (uwaga: zaliczka i zadatek to nie jest to samo) oraz terminy uregulowania poszczególnych etapów opłat

  • czy w przypadku zmian w umowie (np. zmniejszenie początkowo zadeklarowanej liczby gości) lub całkowitej rezygnacji, sala przewiduje dodatkowe opłaty

  • rezerwacja i korzystanie z miejsc noclegowych, jeśli będą potrzebne

  • zapewnienie ze strony sali, że pozostałe usługi weselne (np. DJ, fotograf, florysta, inne atrakcje) będą mogły bez problemu zrealizować swoje usługi na miejscu.

 

Na wybór obiektu na wymarzone wesele niemałe wpływ ma również osoba właściciela czy menadżera sali. Oprócz oczywistej uprzejmości i indywidualnego podejścia do klienta, powinien on również umieć udzielić odpowiedzi na wszelkie pytania i wątpliwości. Ważne, aby kontakt z tą osobą był możliwy na bieżąco na całym etapie współpracy, a idealnie byłoby, gdyby w dniu wesela menadżer lub upoważniona przez niego osoba była do dyspozycji na miejscu w czasie zabawy weselnej.

Lekceważące podejście, powtarzająca się niepunktualność, brak kontaktu czy chaotyczność powinny wzbudzić Wasze podejrzenia, co do organizatora wesela. Tak samo próby przemycenia jakichś ustaleń poza umową lub pokrętne tłumaczenia na temat kosztów. Na szczęście właściciele godnych polecenia domów weselnych dobrze zdają sobie sprawę, że osoba kontaktowa to bardzo duży walor wizerunkowy – często poza reprezentowaniem obiektu pełni ona również rolę wsparcia i doradcy dla pary młodej.

  1. Jedzenie

Niektóre sale weselne oferują narzeczonym możliwość degustacji menu weselnego przed podjęciem decyzji. I choć zadowolenie pary młodej i gości z weselnych potraw to rzecz upodobań kulinarnych, to warto uświadomić sobie kilka kwestii organizacyjnych dotyczących posiłków:

  • Liczba i częstotliwość posiłków – optymalnie jest, aby w trakcie przyjęcia weselnego zostało podanych 4 – 5 posiłków. Czas i częstotliwość ich podawania muszą współgrać nie tylko z liczbą gości i obsługi, ale również z organizacją zabaw i tańca, o które dba zespół czy DJ.

  • Różnorodność menu –wśród zaproszonych gości mogą zdarzyć się także osoby niejedzące mięsa lub będące na diecie. Warto komponować menu również z myślą o nich.

  • Pora roku a rodzaj przystawek


Jeśli wesele organizujemy latem, w nieklimatyzowanej sali, wśród zimnych przystawek stojących na stołach raczej nie powinny znaleźć się przysmaki typu tatar, sosy majonezowe, półsurowe wędliny, mięsa w galarecie – czyli szybko psujące się dania, które mogą spowodować zatrucie pokarmowe

  • Jedzenie, które zostało – warto uzgodnić z salą, że jedzenie pozostałe będziecie mogli zabrać do domu, najlepiej w zapewnionych przez salę opakowaniach

  • Napoje, woda, kawa i herbata – z reguły powinny być ogólnie dostępne i uzupełniane przez cały czas trwania zabawy weselnej. Napoje są najczęściej wliczone w całą usługę wynajmu Sali, jednak warto zwrócić uwagę, czy jest to zapisane w umowie.

  • Ciasta, owoce i tort – tutaj również cena i dostarczenie zależą od waszych uzgodnień z salą. Większość sali wlicza je w cenę, niektóre nie – należy zwrócić uwagę na odpowiedni zapis umowy.

Jedzenie – zarówno smak, jak i organizacja podawania – jest bardzo ważnym aspektem udanego przyjęcia weselnego.

 

W drugiej części naszego poradnika zaprezentujemy pozostałe ważne elementy idealnej sali weselnej, na które należy zwrócić uwagę, czyli m.in. układ sali, parkiet, oświetlenie, akustyka, wystrój i obsługa. Sprawdzimy też, czy dobrze jest urządzać 2 wesela jednocześnie w jednym obiekcie.

 



 
Wystaw opinię